onsdag 1 maj 2013

Förr och nu


Har använt en av dotterns fotografier som hon tagit med ett pinhole objektiv på sin moderna kamera. Pinholeobjektivet  består bara av ett litet hål och har alltså ingen lins som hjälper till att fokusera bilden. Fungerar ungefär som när man tog bilder i fotografins barndom. Resultatet blir fotografier med gammeldags känsla, lite suddiga och prickiga, kanske inte så lämpliga att omsätta i stickat, men varför gå den enkla vägen när man kan krångla till det.
 Innan jag överförde fotot till DesignaKnit bearbetade jag den enligt den här metoden i Photoshop, för att få till gråskalan på liknande sätt som i den tidigare bilden jag stickade.

r
Tyckte att det passar den här bilden att bli fotograferad på dörren till det gamla dasset. 

1 kommentar:

  1. Åh, vad coolt! Jag såg inte på första bilden vad det var, men på andra bilden, på lite håll, så himla fint!

    Och du, tack så mycket för din fina kommentar om min tröja! Jag blev glad! :-D

    Ha det gott! /Blenda

    SvaraRadera