måndag 6 oktober 2014

Stjärna på hålkort


Liten stjärna experimenterade jag fram  förra säsongen, då mödosamt handmanipulerad. Nu fick jag för mig att testa om den går att sticka med mönsterautomatik. Tidigare har jag aldrig lyckats bli vän med hål eller spetsmönster vare sig stickade med hålkort eller med elektronisk maskin.  Nu börjar det  lossna. Blev glatt förvånad när mitt mitt hålkort faktiskt funkade.  Plötsligt kan jag massproducera stjärnor på rad - första alstret, en kofta,  på gång!  Detta sker alltså på gamla Brother 860, känns tryggt och hemtrevligt att sticka på den jämfört med min elektroniska SilverReed 840.

För övrigt är frostnätter också på gång, tomaterna måste in!





2 kommentarer:

  1. great pattern!
    are you using the card with a lace carriage or just to * automate* the transfers?

    SvaraRadera
  2. I use the card with a lace carriage Neki

    SvaraRadera