onsdag 18 februari 2015

Maska av utan verktyg eller "Mellan tummen och pekfingret"




Dags för videodebut! Jag har sportlov och kan ägna mig åt lite experiment.  Tror inte att den avmaskningsmetod jag använder är en etablerad och vanlig metod?   Här har jag i alla fall riggat upp min Ipad och spelat in en liten demonstrationsfilm som visar hur jag gör. Ibland kallar jag  metoden "Mellan tummen och pekfingret" eftersom det är just där i nypan man måste ha ett bra grepp om det ska fungera.
Det var lite krångligt att få till bra vinkel och tillräckligt ljus denna grå och kulna vecka. Jag har alltså riggat upp min Ipad, klämt in mig själv mellan den och stickmaskinen, tagit några snuttar och så klippt ihop dem i IMovie direkt i paddan. Kul att testa!



6 kommentarer:

  1. Så kjekt dette så ut.

    Kan jeg lenke til din blogg i min.

    http://synnove.de/strikkemaskin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Synnöve! Självklart blir jag bara glad om du vill länka till min blogg.

      Radera
  2. Vilket bra tips och vilken bra film du har gjort. Många filmer på youtube är så dåligt gjorda och skräniga att min inte orkar titta på dem men din film är väldigt tydlig och lågmäld. Topp!

    SvaraRadera
  3. Vilket bra tips och vilken bra film du har gjort. Många filmer på youtube är så dåligt gjorda och skräniga att min inte orkar titta på dem men din film är väldigt tydlig och lågmäld. Topp!

    SvaraRadera
  4. Tack Neki och Kerstin. Synd att säga att jag känner mig bekväm inför kameran, men det är roligt att testa.

    SvaraRadera