söndag 13 mars 2016

Hel dress





Stickad dress med tröja och leggings. Kombinerar med en liten kjol till när jag går till jobbet, men tillåter mig att leka lite här! 
Det är lätt att sticka leggings när man väl har kommit fram till en beskrivning som funkar. Mina är i storlek medium, med stickfastheten ungefär 32 m/40 v per 10 cm och  stickade enligt diagrammet. 
Jag har använt en tråd silke/ull från Italien ihop med en tråd svensk lingarn - en jättebra kombo som håller formen bra.
DesignaKnit - fil kan laddas ner här.







7 kommentarer:

  1. Hej
    Så härligt det ser ut.
    Tajts är fint och användbart - låter som en spännande materialkomposition, ull/silke/lin, borde funka i alla temperaturer.
    Hälsningar Fröken Slöjd

    SvaraRadera
  2. ...men du är ju för tuff alltså, kanonläckert ekipage!

    SvaraRadera
  3. Urläckert!
    Kan jag få beställa ett kitt?
    Ser så skönt och mjukt ut!

    SvaraRadera
  4. interesting materials for this cool outfit. ♥ your performing talents too!

    SvaraRadera
  5. Oj, det där var verkligen snyggt, och du klär verkligen i hela dressen! Ett av mina kommande projekt är att ta fram ett mönster till leggings - och nu blev jag verkligen inspirerad. Tack för det!

    SvaraRadera