tisdag 20 mars 2018

Enkel variant av runt ok i Fair Isle


En liten kofta i merinoull med ok i Fair Isle. Samma snabbt stickade koncept som jag brukar använda när jag stickar överdelar med ok. Jag tar bara av arbetet från maskinen en gång per stycke och det är när jag kommer till halskanten. Nu är jag på gång att testa en garterbar som förhoppningsvis kommer att göra det lättar att avmaska mitt i arbetet flera gånger på oket, men på denna har jag alltså bara minskat i okets sidor och så en enda gång på slutet. Blir lite bulligt högst upp mot halskanten, men inte så farligt.
Tvekade lite denna gång om den fina aviga sidan istället skulle få bli utsida, men det blev en traditionell variant med rätan ut. Nästa gång kanske jag vågar testa det också?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar